Højskolen på Sicilien

Kultur, kunst og åndsliv

Det er den danske højskoletanke, med samvær og læring, vi planter om på den smukke Italienske ø; Sicilien.

Øens fantastiske atmosfære, klima og skønhed danner de perfekte rammer for en højskole.

Højskolen på Sicilien skaber kurser med mange forskellige temaer og i relevante byer på øen til kurserne.

Vi beskæftiger vi os med livets store spørgsmål - så som filosofi, kunst, litteratur, historie, kultur og sprog.

Vores undervisere er alle meget kvalificerede og bidrager til skolens høje niveau.

Fremover vil der komme kurser på Højskolen på Sicilien i:

Siciliens Kunstskatte, Antikke kulturer på øen, Helgener på Sicilien,  vandrerejser,  Skrive rejser, Vin og vulkaner, Belcanto på Sicilien, Julerejser, katolicismens traditioner, Siciliansk litteratur,  Siciliansk mad og mange andre emner.

Derudover vil der også være skabende kurser, så som: keramik, tegning, grafik, foto og andre lærerige kurser.

Følg med på vores hjemmeside eller skriv dig op til vores nyhedsbrev og få løbende information.

Højskolen på Sicilien bruger Italien Information som teknisk rejsearrangør - de er ansvarlige for fly, hotel og rejse.

Læs artikel om Højskolen på Sicilien:

HER

2015-11-14 15.22.21.jpg